*Genç Bilgi*

Bilgi Siteniz..
 
AnasayfaSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Sinema!!!!

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Administratör
Admin


Mesaj Sayısı : 36
Kayıt tarihi : 03/07/08

MesajKonu: Sinema!!!!   Perş. Tem. 03, 2008 3:33 pm

Bu akım, malzemesini dönemin siyasal, toplumsal ve burjuva ilişkilerinden almıştır. "Olayları yalnızca olduğu gibi vermekle yetinmeyip insanlar, olaylar ve eşyalar arasındaki karşılıklı ilişki ağını da görünür kılan gerçekliği kavrayış biçimi, zamanın belgelendirilmesinde ve hem ulusal hem de bireysel portrelerin canlandırılmasında gösterilecek örnek bir cesarette ifadesini bulan gerçekliği kavrayış ahlakı" Yeni Gerçekçiliğin kabataslak tanımıdır. Yeni Gerçekçi sinema, vicdan muhasebesinin, içtenliğin ve samimiyetin soğukkanlı coşkusu ile belirlenir. insanların gündelik yaşamını, işsizlik, karaborsa, açlık, fuhuş, kimsesizlik gibi sorunlarını tüm açıklığıyla gözlfaşizmin yıkılışının ardından 1945'te akımın yükselişi gerçekleşti.er önüne sermiştir. faşizmin yıkılışının ardından 1945'te akımın yükselişi gerçekleVittorio De Sica (1901-1974), Roberto Rossellinişti. Rosselini 1946'da senaryosu kollektif bir anketle hazırlanan ve farklı toplumsal çevrelerden altı kişinin yaşadığı savaş acılarını anlatan 'Paisa'yi çekti. Rosselini, 'Paisa'yi çekerken stüdyoyu, kostümü, makyajı, meslekten aktörleri bir yana bırakarak, kameramandan kötü resimler çekmesini istedi. Akım işte bu dönemde doruk noktasına ulaştı. Bu filmde Yeni Gerçekçiliğin özgürlüğünü oluşturan bütün öğelerin bileşimi yapılmıştır. Filmin konusu işsiz bir adamın bisikletini çaldırması gibi sıradan bir olaydır, aktörler meslekten değildir, kamera Roma sokaklarında serbestçe dolaşmaktadır. 'Bisiklet Hırsızları'nda akımın tüm kuralları harfiyen uygulanmış, gündelik yaşamın gerçekliğine, doğallığına ve sadeliğine ayrıntılar üstünde durularak 'gerçekçi' bir tutumla yaklaşılmıştır. Yeni Gerçekçilik Akımının Başlıca Özellikleri
1- Toplumsal sorunlara önem vermek
2- Ulusal yaşayışı büyük bir dürüstlükle, insancıl bir tutumla yansıtmak, bu sorunları kendi doğal çevresinde ele alıp işlemek
3- Dar bütçeli, en küçük çevrim takımı ile çalışmak
4- Meslekten olmayan oyuncularla çalışmaya önem vermek
5- Dramatik yapıyı yaşamın doğal yapısına uydurmak, yapmacıksız yalın bir anlatımdan yararlanmak
6- Sinema hilelerinden, ukalalıktan, ustalık gösterilerinden kaçınmak
7- Oyunculara kendi yaşayışlarını canlandırmakta büyük özgürlük tanımak
8- Konuşmaların önemli bir bölümünü oyuncuların kendilerinin bulmasını sağlamak, yani doğaçlamayı yoğunlaştırmak
9- Siyah-beyaz filmden yararlanmak
10- Doğayı kullanmak, stüdyo dışı çekimlere önem vermek
11- Konunun işleyişine uygun olacak şekilde toplu çekimler ve boy çekimlere yer vermek şeklinde sıralanabilirGörüldügü gibi bu akım adının karşılığını tam olarak veriyor. Her zaman doğallıktan ve sadelikten yana duruyor. Aşırılıklardan ve yapmacıklıktan uzak kalıyor. Her zaman günlük yaşamla çelişmeyecek işler yapamaya özen gösteriyor. Yerinde incelemeler yaparak, gerçeği olduğu gibi yansıtıyor. Görüldügü gibi bu akım adının karşılığını tam olarak veriyor. Her zaman doğallıktan ve sadelikten yana duruyor. Aşırılıklardan ve yapmacıklıktan uzak kalıyor. Her zaman günlük yaşamla çelişmeyecek işler yapamaya özen gösteriyor. Yerinde incelemeler yaparak, gerçeği olduğu gibi yansıtıyor. Faşizmin kötülenmesi, partizanların eylemlerinin yüceltilmesi: Roma Açık Şehir ve Païsa, Kentlerdeki işsizlik: Sciuscia, Bisiklet Hırsızları, Milano Mucizesi, Son İstasyon, Çatı VittorioYazı alanında Yeni Gerçekçilik bir dizi belirgin özellikle Hollywood sinemasından ayrılıyor.


07.03.2008 = Perşembe

Yazan : Admin
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://gencbilgi.forum2.biz
 
Sinema!!!!
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
*Genç Bilgi* :: Araştırmalar :: Bölüm S-Ş-
Buraya geçin: